אני צריך מרשם. איך אוכל לקבל אותו?

בקשות למרשמים מומלץ להעביר באמצעות אתר מכבי online או אפליקציית מכבי.
אם המרשם אינו תרופה כרונית, יש לפרט את הסיבה לבקשה, על מנת שהרופא יוכל לקבל החלטה מתאימה.
לאחר אישור הרופא, מרשם חתום אלקטרונית ישלח אליכם לאתר (ולא למייל האישי).
להסבר כיצד להזמין מרשם באתר או באפליקציה – לחצו כאן.

במידה ואין לכם גישה לאתר מכבי, ניתן לשלוח בקשה למרשמים באמצעות דוא"ל או פקס.
במקרה זה תצטרכו להסדיר פתיחת ביקור ללא כרטיס – ראו הסבר כאן.

לאחר אישור הרופא, המרשמים משודרים ישירות לבית המרקחת. אין צורך בהצגת מרשם מודפס.
לפני הפניה לבית המרקחת כדאי לוודא כי קיימים מרשמים תקפים.
ראו כאן המלצות לניהול מרשמים ותרופות.

לא ניתן לשדר מרשמים של משככי כאבים נרקוטיים (מורפין, אוקסיקוד, בוטרנס ודומיהם) או מרשמים של ריטאלין ודומיו (קונצרטה, אדרל, ויואנס). במקרים אלו ניתן להגיש בקשה וירטואלית, אך לאחר אישורה יש להגיע למרפאה לאסוף מרשמים חתומים.

לצערנו, לא נוכל לטפל בבקשות מרשמים "מעכשיו לעכשיו", או לתת מענה במהלך קבלת קהל.
למניעת אי-נעימות, יש להיערך ולהזמין מרשמים מראש.

שימו לב – אין צורך להמיר מרשם תקני וחתום מרופא חיצוני (פרטי / בית-חולים / רופא שיניים).
ניתן לפנות עם המרשם למכביפארם, סופרפארם או בתי מרקחת בהסדר. ראו פירוט נוסף כאן.

במקרים רבים תנופק לכם בבית המרקחת תרופה גנרית. בתרופה גנרית החומר הפעיל הוא אותו חומר, עם אותה פעילות רפואית, אך החומרים הנלווים משתנים, וכך גם צורת התכשיר (קפסולה, כדור, צבע, גודל).
ברב המוחלט של המקרים, השפעת התרופה הגנרית זהה לזו של התכשיר המקורי, וכך גם תופעות הלוואי שלה.
סל הבריאות דורש מקופ"ח לשווק חלופה אחת לכל תרופה שנכללת בסל.
במידה ויש בעיה עם חלופה גנרית – נא להתייעץ עם הרופאה.