כיצד לקבל התחייבות (טופס 17) לטיפול בבית חולים?

כל פניה לטיפול בבי"ח ציבורי דורשת התחייבות (טופס 17) של מכבי לתשלום בגין השירות.
בקשות התחייבות מטופלות במשרד הסניף, ולא במרפאה.

טופס 17 ינופק במקרים בהם לא ניתן לקבל את הטיפול במסגרת מכבי. לפי הנחיות משרד הבריאות, קופ"ח רשאית לסרב לנפק טופס 17 כאשר השירות הנדרש קיים במסגרת הקופה, ו/או רשאית לכוון את המטופל לקבלת שירות בבתי-חולים שעימם יש לה הסכמים.
ניפוק טופס 17 כרוך בתשלום.

 

יתרונות בקבלת השירות במסגרת הקופה:

  • רופא קבוע, מומחה ולא מתמחה.
  • קבלת קהל בשעות אחה"צ.
  • זמינות תורים טובה או דומה לבי"ח.
  • שירות בסניפי מכבי, קרוב לבית.
  • היכרות של הרופא עם נהלי הקופה.
  • מרשמים והפניות אינם דורשים המרה.

 

כיצד לקבל טופס התחייבות? 

לצורך קבלת התחייבות דרושים 2 מסמכים:

  • סיכום רפואי (מרופא המשפחה או הרופא היועץ) שמסביר את הצורך בטיפול בבית חולים
  • מכתב זימון לתור שנקבע בבית החולים (עם "קוד טיפול" נדרש).

 

מומלץ להעביר את המסמכים באמצעות האפליקציה של מכבי, לפי ההסבר המופיע כאן.
זו הדרך הפשוטה ביותר והמהירה ביותר לקבלת התחייבות.
במידה ואין לכם גישה לאפליקציה, ניתן לפנות למשרד הסניף כמפורט כאן.
עם קבלת הבקשה היא מועברת לאישור מנהלי, והתשובה מתקבלת לאחר מספר ימים.
ניתן לעקוב אחר סטטוס הבקשה באמצעות אתר מכבי online ("פניות מנהליות").
עם אישור הבקשה ניתן להדפיס את ההתחייבות ישירות מאתר מכבי.
לחלופין, משרד הסניף יכול לשלוח את ההתחייבות בפקס או דוא"ל.